Nevşehir İlkbahar Buluşması (Nisan 2019)

Buluşma Günlüğü

1.gün

Bugün Payda Nevşehir Buluşmamızın ilk günü. İlk durağımız Nevşehir Anadolu Lisesi oldu. MUN Nevşehir öğrencilerimiz Alperen, Mert, Muammer, Berkay bizi babaları ile tanıştırdılar.

Bir sonraki durağımız Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yurdunda 5 Payda öğrencimiz, Okul Müdürü Fatma öğretmen, Müdür Yardımcısı ve Yurt Müdürü Ayşe öğretmen ile yurtta öğlen yemeğinde buluştuk, hasret giderdik.

Şehit Deniz Sezen Güzel Sanatlar Lisesinde Elmas öğretmenimizi ve iki Payda öğrencimiz Yurdanur ve Tuğçe’yi ziyaret ettik.

Mustafapaşa-Sinesos’ta Kapadoccia Üniversitesini de gezdik.

Asmalı Konakta Avanos Anadolu Lisesinden Umut Halkası Projesine de destek veren Özge öğretmenimizle akşam yemeğinde buluştuk.

2.gün

2.güne Nevşehir Ekibi Bahçelievler 100.yıl İlkokulunda Ramazan öğretmenimizi ziyaret ile başladık.

Avanos Anadolu Lisesinde İngilizce Etkinlik Sınıfımızın açılışını yaptık. Müdür Bey, Özge, Şule, Meryem ve Emine öğretmenlerimiz bizleri çok güzel ağırladı.

Öğlen Avanos’ta Kızılırmak üstündeki Sallanan Köprü’den geçip gözleme yedik. Payda üyemiz Özge öğretmenimiz muazzam misafirperverliği ile bize her bir köşeyi gösteriyor.

Cumhuriyet İlkokulunda öğrencimiz Eba ve öğretmeni Yeliz öğretmen ve Özge öğretmenin oğlu Vatan‘ı görmeye gittik.

3.gün

Ihlara Vadisi için yola koyuldu otobüsümüz.

Ihlara Vadisindeki kayalara oyulmuş freskli kiliseler korunarak, eşine rastlanmayan bir tarih hazinesi olarak günümüze ulaşmıştır. Hıristiyanlığın ilk yıllarından itibaren kayaların rahatlıkla kazılmasıyla meydana getirilen bu freskli kiliseler ve iskân yerleri 14 kilometre boyunca Ihlara’dan Selime’ye kadar devam eden Ihlara Vadisi içerisinde yer alırlar.

Dünyanın en büyük kanyonları arasında yer alan, tarihi ve doğal güzellikleri bir arada bulundurmasından dolayı adeta açık hava müzesini andıran Ihlara Vadisi, yürüyüş yolları ve eşsiz manzarasıyla ziyaretçilerini cezbediyor. Aksaray’ın Güzelyurt ilçesi sınırları içerisinde bulunan ve “Kapadokya’nın incisi” olarak nitelendirilen Ihlara Vadisi, ziyaretçilerini doğayla baş başa adeta tarihte yolculuğa çıkarıyor.